Πρόστιμο 875 εκατ. ευρώ σε BMW και VW Group για σύσταση καρτέλ

Σχετικά άρθρα

Οι αντιμονοπωλιακές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης επέβαλαν πρόστιμο 502 εκατομμυρίων ευρώ στην Volkswagen και 373 εκατ. ευρώ στην BMW, εξαιτίας της σύστασης καρτέλ και για παρεμπόδιση του ανταγωνισμού, όσον αφορά την τεχνολογία καθαρισμού εκπομπών ρύπων, για το διάστημα μεταξύ 2006 και 2014, ώστε να αποφύγουν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δήλωσε την Πέμπτη ότι η Daimler , η BMW και η Volkswagen, η οποία κατέχει την Audi και την Porsche, συνεργάστηκαν για την τεχνική ανάπτυξη στον τομέα του καθαρισμού οξειδίου του αζώτου, παραβιάζοντας τους κανόνες της ΕΕ για την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.

Ωστόσο, η Daimler απέφυγε το πρόστιμο αφού αποκάλυψε την ύπαρξη της συνεργασίας στην επιτροπή, αποφεύγοντας έτσι ένα πρόστιμο περίπου 727 εκατ. ευρώ.

Οι Volkswagen, BMW και Daimler συναντώνταν τακτικά στο πλαίσιο τεχνικών συναντήσεων για να συζητήσουν για την ανάπτυξη της τεχνολογίας Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής (SCR), η οποία εξαλείφει τις βλαβερές εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) των καυσαερίων των οχημάτων με κινητήρες ντίζελ με την έγχυση ουρίας (που αποκαλείται επίσης AdBlue).

Στη διάρκεια των συναντήσεων αυτών και για περισσότερο από πέντε χρόνια, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεννοήθηκαν ώστε να μην απορρυπάνουν περισσότερο απ’ ό,τι απαιτούσε ο κανονισμός.

Οι πέντε κατασκευαστές αυτοκινήτων Daimler, BMW, Volkswagen, Audi και Porsche διέθεταν την τεχνολογία για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών πέρα ​​από αυτό που νόμιμα απαιτείται σύμφωνα με τα πρότυπα εκπομπών της ΕΕ. Όμως απέφυγαν να ανταγωνιστούν μεταξύ τους, καθώς δεν χρησιμοποίησαν όλες τις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας για να προχωρήσουν πιο μακριά από το επίπεδο καθαρισμού που προβλεπόταν νομικά

είπε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Μαργκέτε Βεστάγκερ.

Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναγνώρισαν τη συμμετοχή τους και συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση.

Η BMW ανέφερε σε δήλωση της ότι η έρευνα της ΕΕ αφορούσε μόνο πιθανές παραβιάσεις του νόμου περί ανταγωνισμού, χωρίς ένδειξη συμπαιγνίας σχετικά με τη χρήση απαγορευμένων συσκευών για τη διαχείριση των ρύπων

Αυτό υπογραμμίζει ότι δεν υπήρξε ποτέ ισχυρισμός περί παράνομης χειραγώγησης των συστημάτων ελέγχου εκπομπών από τη BMW Group,

ανέφερε η εταιρεία.

Διάβασε επίσης

Η Ε.Ε κατηγορεί τις BMW, Daimler και VW Group για σύσταση καρτέλ

Τα πρόστιμα ήταν μειωμένα επειδή η Ε.Ε επικεντρώθηκε μόνο στα συστήματα επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης SCR, τα οποία μειώνουν τα οξείδια του αζώτου από τις εκπομπές ρύπων των diesel αυτοκινήτων μέσω της έγχυσης ουρίας (AdBlue). Η Κομισιόν υποστηρίζει πως οι πέντε γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάστηκαν για να περιορίσουν το μέγεθος των δεξαμενών AdBlue μεταξύ 2006 και 2014.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες ένα Toyota GR Corolla να σπάει κινητήρα και να παίρνει φωτιά

Το περιστατικό συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα, σε έναν αυτοκινητόδρομο της Βόρειας Καρολίνας στην Αμερική, με τον οδηγό του ιαπωνικού hot hatch να αναφέρει ότι...

Επίσημο: Νέα BMW X3

Τη νέα γενιά της X3 παρουσίασε η BMW, με την τέταρτη γενιά του μοντέλου να προσφέρεται τόσο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, όσο και...