Η Καλιφόρνια θέλει να απαγορεύσει την επιχρωμίωση

Σχετικά άρθρα

Η πολιτεία της Καλιφόρνια, μέσω του CARB (California Air Resources Board) επιθυμεί να απαγορεύσει την χρήση του εξασθενούς χρωμίου (χρώμιο 6), με στόχο να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση. Η αμερικάνικη πολιτεία ήδη από το 1986 έχει ταξινομήσει το εξασθενές χρώμιο ως μια τοξική ατμοσφαιρική ρύπανση στην οποία δεν υπάρχει ασφαλές επίπεδο έκθεσης.

Το χρώμιο σε στερεή μορφή είναι ακίνδυνο, αλλά κατά τη διαδικασία της επιχρωμίωσης, που απαιτεί τη βύθιση του εξαρτήματος σε μια δεξαμενή υγρού μέσω της οποίας διέρχεται ηλεκτρικό ρεύμα, επιτρέποντας στο εξασθενές χρώμιο να προσκολληθεί σε αυτό, δημιουργούνται φυσαλίδες που όταν σκάνε απελευθερώνουν επικίνδυνους ατμούς στον αέρα.

Μέσα στους ατμούς περιέχεται ένα ισχυρό καρκινογόνο, το οποίο λέγεται ότι είναι 500 φορές πιο τοξικό από τα καυσαέρια που παράγει η καύση του ντίζελ. Οι αρχές της Καλιφόρνια υποστηρίζουν πως περίπου το 9% των επιχειρήσεων επιχρωμίωσης βρίσκονται σε απόσταση περίπου 300 μέτρων από ένα σχολείο, με τις περισσότερες εταιρίες να βρίσκονται σε μειονεκτικές περιοχές με χαμηλά εισοδήματα.

Γι’αυτό το CARB επιδιώκει να απαγορεύσει τη χρήση του εξασθενούς χρωμίου σε διακοσμητικές επενδύσεις έως το 2027 και σε βιομηχανικές χρήσεις έως το 2039. Η εκτελεστική διευθύντρια της California Communities Against Toxics δήλωσε:

Θα ήμασταν η πρώτη δικαιοδοσία στον κόσμο που θα καταργήσει σταδιακά το εξασθενές χρώμιο στη βιομηχανία επιμετάλλωσης. Ακόμη και η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν το έχει κάνει γιατί δεν έχει βρει υποκατάστατο για κρίσιμες χρήσεις. Θα συνεργαστούμε με τη βιομηχανία και τον στρατό για να εντοπίσουμε πραγματικά νέες επικαλύψεις.

Σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου, οι επιχειρήσεις επιχρωμίωσης συμβάλλουν μόνο στο 1% των συνολικών εκπομπών εξασθενούς χρωμίου, κάτι που οι υποστηρικτές αυτής της απαγόρευσης αναγνωρίζουν, αλλά υποστηρίζουν ότι είναι λιγότερο σημαντικό από τις ισχυρές συγκεντρώσεις που σχηματίζουν οι άλλες εγκαταστάσεις χρωμίου.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως η βιομηχανία δεν είναι ακόμη έτοιμη να απομακρυνθεί από το εξασθενές χρώμιο. Ενώ το τρισθενές χρώμιο έχει προταθεί ως υποκατάστατο, η μετασκευή μιας επιχείρησης για τη χρήση του υλικού είναι δαπανηρή και το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο σκούρο από το εξασθενές χρώμιο, προκαλώντας ανησυχίες από αισθητικής άποψης.

Στην αεροδιαστημική βιομηχανία, ο άλλος μεγάλος χρήστης εξαρτημάτων χρωμίου, το τρισθενές χρώμιο δεν πληροί τις προδιαγραφές του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ για πάχος, σκληρότητα και αντοχή στη διάβρωση. Αυτός είναι ο λόγος που δίνεται περισσότερος χρόνος στον κλάδο για να σταματήσει σταδιακά τη διαδικασία.

Το CARB αναγνωρίζει, ωστόσο, ότι αυτή η απαγόρευση θα μπορούσε να κοστίσει θέσεις εργασίας και να έχει ευρείες επιπτώσεις στις 110 επιχειρήσεις επιχρωμίωσης που λειτουργούν στη Καλιφόρνια και στους τομείς που σχετίζονται με τη βιομηχανία. Οι εμπειρογνώμονες του κλάδου, εν τω μεταξύ, προβλέπουν ότι οι επιχειρήσεις επιχρωμίωσης απλώς θα μετακινηθούν εκτός πολιτείας, αντί να πληρώσουν για να μετασκευάσουν τα εργοστάσιά τους για να χρησιμοποιήσουν αυτό που από πολλούς θεωρείται κατώτερο προϊόν.

Εάν η πρόταση εγκριθεί, το νομοθετικό σώμα της πολιτείας της Καλιφόρνια έχει δεσμευτεί να διαθέσει 10 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για τρία χρόνια ώστε να βοηθήσει τη βιομηχανία να απομακρυνθεί από το εξασθενές χρώμιο.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Μόνο με μίσθωση το υδρογονοκίνητο plug-in υβριδικό Honda CR-V e:FCEV

Τον περασμένο Φεβρουάριο η Honda παρουσίασε το CR-V e:FCEV, το οποίο είναι μια υδρογονοκίνητη plug-in υβριδική έκδοση του δημοφιλούς SUV μοντέλου της ιαπωνικής εταιρίας...

1 στα 3 αυτοκίνητα το 2030 παγκοσμίως θα είναι κινέζικο

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να συνεχίσουν την ταχεία επέκτασή τους εκτός της εσωτερικής αγοράς τους προκειμένου να εξασφαλίσουν το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου...