Ο Felipe Massa θα κυνηγήσει να πάρει δικαστικά το πρωτάθλημα του 2008

Σχετικά άρθρα

Ο πρώην οδηγός της Ferrari, Felipe Massa θέλει να παραπέμψει τη FIA στο δικαστήριο, ζητώντας να του απονεμηθεί το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών του 2008 στη Formula 1, το οποίο έχασε από τον Lewis Hamilton, κυριολεκτικά στον τελευταίο γύρο, του τελευταίου GP της σεζόν, στη Βραζιλία.

Ο Βραζιλιάνος πιλότος παρακινήθηκε από τις δηλώσεις του Bernie Ecclestone που παραδέχτηκε πως δεν είχε εφαρμόσει τον κανονισμό και ως εκ τούτου να ακυρώσει το Grand Prix της Σιγκαπούρης εκείνης τη χρονιάς, λόγω του Crashgate, όταν ο Nelson Piquet Jr. τράκαρε επίτηδες για να βοηθήσει τον τότε teammate του, Fernando Alonso, να κερδίσει τον αγώνα.

Ως αποτέλεσμα του ατυχήματος, ήταν ο Massa (Ferrari), ο τότε αντίπαλος του Hamilton (McLaren) για τον τίτλο, να μην μπορέσει πάρει βαθμούς στον συγκεκριμένο αγώνα, αφού τερμάτισε 13ος, ενώ ο Hamilton είχε τερματίσει 3ος και πήρε 6 βαθμούς, βαθμοί που ήταν καθοριστικοί για τη κατάκτηση του πρωταθλήματος, με τον Hamilton να τερματίζει πρώτος με 98 βαθμούς και ο Massa δεύτερος 97.

Σε συνέντευξή του ο Massa είπε ότι θέλει να κάνει προσφυγή, όχι για τα διαφυγόντα κέρδη, αλλά για να αποδοθεί δικαιοσύνη.

Μου είπαν ότι δεν μπορώ να κάνω έφεση μετά την ανακήρυξη του πρωταθλητή, ακόμα και αν αποδειχθεί ότι είναι κλοπή. Λογικά λοιπόν πίστευα σε αυτήν την κατάσταση. Αλλά μετά από 15 χρόνια, νιώθω ότι το αφεντικό της F1 το είχε αποκρύψει το 2008, μαζί με τον πρόεδρο της FIA, και δεν έκαναν τίποτα για να μην βλάψουν το όνομα της Formula 1.

Είναι πολύ λυπηρό να γνωρίζουμε ότι το αποτέλεσμα αυτού του αγώνα έπρεπε να ακυρωθεί και ότι θα είχα τον τίτλο. Τελικά, ήμουν αυτός που έχασα τα περισσότερα με αυτό το αποτέλεσμα. Η σωστή λύση είναι να ακυρωθεί το αποτέλεσμα αυτού του αγώνα.

Είναι η μόνη δικαιοσύνη που μπορεί να αποδοθεί σε μια περίπτωση όπως αυτή. Έχουμε ήδη δει άλλες παρόμοιες καταστάσεις να συμβαίνουν στον αθλητισμό, όπως ο Lance Armstrong, ο οποίος αποδείχθηκε ότι ήταν ντοπαρισμένος κι έχασε όλους τους τίτλους. Ποια είναι η διαφορά;

Στις δηλώσεις του ο Ecclestone τον περασμένο μήνα είχε πει:

Ο Max Mosley [τότε πρόεδρος της FIA] και εγώ ενημερωθήκαμε κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2008 για το τι είχε συμβεί στον αγώνα της Σιγκαπούρης. Ο Piquet Jr. είχε πει στον πατέρα του Nelson, ότι είχε ζητηθεί από την ομάδα [Renault] να τρακάρει σκόπιμα στον τοίχο σε ένα σημείο του αγώνα, προκειμένου να ενεργοποιηθεί το αυτοκίνητο ασφαλείας και έτσι να βοηθήσει τον Alonso. Ο Piquet Jr. φοβόταν τότε πως αν δεν το έκανε, η Renault δεν θα του ανανέωνε το συμβόλαιο, γι’ αυτό πιέστηκε πολύ και συμφώνησε.

Αποφασίσαμε να μην κάνουμε τίποτα τότε. Θέλαμε να προστατεύσουμε το άθλημα από ένα τεράστιο σκάνδαλο. Γι’ αυτό έπεισα τον Nelson Piquet Jr. να διατηρήσει την ψυχραιμία προς το παρόν.

Εκείνη την εποχή υπήρχε ο κανονισμός πως μετά την τελετή απονομής του πρωταθλήματος από τη FIA στο τέλος της σεζόν, δεν μπορούσαμε να αλλάξουμε τη κατάταξη του πρωταθλήματος. Έτσι ο Hamilton πήρε το τρόπαιο του πρωταθλήματος και όλα ήταν καλά.

Είχαμε αρκετές πληροφορίες εγκαίρως για να ερευνήσουμε το θέμα. Σύμφωνα με το καταστατικό, ωστόσο, πιθανότατα θα έπρεπε να ακυρώσουμε τον αγώνα της Σιγκαπούρης υπό αυτές τις συνθήκες. Δηλαδή, για τη βαθμολογία του πρωταθλήματος, δεν θα είχε συμβεί ποτέ. Τότε ο Felipe Massa θα είχε γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής και όχι ο Lewis Hamilton.

Λυπάμαι ακόμα για τον Massa μέχρι και σήμερα. Κέρδισε τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στον εντός έδρας αγώνα του στο Σάο Πάολο και έκανε τα πάντα σωστά. Εξαπατήθηκε, αυτός ο τίτλος του άξιζε, ενώ ο Hamilton είχε όλη την τύχη στον κόσμο και κέρδισε το πρώτο του πρωτάθλημα.

Σήμερα θα το είχα κάνει διαφορετικά. Γι’ αυτό για μένα ο Michael Schumacher εξακολουθεί να είναι ο μοναδικός παγκόσμιος πρωταθλητής που κρατά το ρεκόρ με 7 πρωταθλήματα. Ακόμα κι αν οι στατιστικές λένε το αντίθετο.

#trending

Η Tesla δεν μπορεί να πουλήσει το Cybertruck

Η Tesla βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σημαντικό εμπόδιο σε...

#trending

Η Tesla δεν μπορεί να πουλήσει το Cybertruck

Η Tesla βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σημαντικό εμπόδιο σε...

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Tesla κατήργησε την εξωτερική μπαταρία του Cybertruck προτού την κυκλοφορήσει στην αγορά

Την ημέρα που ξεκίνησαν οι παραδόσεις του Cybertruck, τον Δεκέμβριο του 2023, η Tesla είχε ανακοινώσει πως θα προσφέρει μια εξωτερική μπαταρία, την Range...

Τα ελαστικά για τα Grand Prix σε Μαϊάμι και Ίμολα

Τα ελαστικά που θα έχουν διαθέσιμες οι ομάδες για τα Grad Prix σε Μαϊάμι και Ίμολα ανακοίνωσε η Pirelli, τα οποία είναι ένα βήμα...

Οι δασμοί του Τραμπ θα μπορούσαν να αναγκάσουν την Stellantis να πουλήσει τις Alfa Romeo και Maserati

Με τους δασμούς ύψους 25% σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ να έχουν τεθεί σε ισχύ από την περασμένη εβδομάδα, η Stellantis προσέλαβε...

Η Tesla δεν μπορεί να πουλήσει το Cybertruck

Η Tesla βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σημαντικό εμπόδιο σε ότι έχει να κάνει με το Cybertruck, αφού αποδεικνύεται πως το ηλεκτρικό της pickup είναι...