Η ΕΕ θέλει να μην επιδοτεί τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εξετάζει την εισαγωγή δασμών

Σχετικά άρθρα

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανακοίνωσε πως η Κομισιόν θα εξετάσει τη πιθανότητα να καταργήσει τις κρατικές επιδοτήσεις για τα φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που “στρεβλώνουν” την αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η ανακοίνωση έγινε κατά τη διάρκεια της ετήσιας ομιλίας της για την κατάσταση της Ένωσης (State of the Union) που εκφώνησε σήμερα η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώπιον της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μπλόκο στα φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα made in China

Η πρόεδρος της Κομισιόν εξήγησε ότι θα πρέπει να είναι ίσοι οι όροι του ανταγωνισμού, καθώς η ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων δεν επιδοτείται. Πρόσθεσε δε την έναρξη έρευνας κατά των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους που έρχονται από την Κίνα στην ΕΕ.

Η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλή με τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Αυτό στρεβλώνει την αγορά μας. Και καθώς δεν δεχόμαστε αυτή τη στρέβλωση από το εσωτερικό της αγοράς μας, δεν τη δεχόμαστε και από το εξωτερικό.

Οι παγκόσμιες αγορές έχουν πλέον πλημμυρίσει από φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλά από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Η Επιτροπή ξεκινά μια έρευνα κατά των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα που προέρχονται από την Κίνα. Η Ευρώπη είναι ανοιχτή στον ανταγωνισμό. Όχι για έναν αγώνα προς τα κάτω,

τόνισε, διευκρινίζοντας ότι η Ευρώπη δεν θα αποσυνδεθεί από την Κίνα και θα παραμείνουν ανοιχτές οι γραμμές επικοινωνίας και ο διάλογος με τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη.

Η έρευνα θα αξιολογήσει εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται να επιβάλει δασμούς για να προστατευθεί από τους κινέζους παραγωγούς ηλεκτρικών οχημάτων που επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις.

Η έρευνα θα μπορούσε να αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές υποθέσεις που έχουν δρομολογηθεί, καθώς η ΕΕ προσπαθεί να αποτρέψει την επανάληψη όσων συνέβησαν στην ηλιακή βιομηχανία της στις αρχές της δεκαετίας του 2010, όταν οι κατασκευαστές φωτοβολταϊκών οδηγήθηκαν σε αφερεγγυότητα λόγω των φθηνών κινεζικών εισαγωγών.

Πολύ συχνά, οι εταιρείες μας αποκλείονται από τις ξένες αγορές ή πέφτουν θύματα ληστρικών πρακτικών. Συχνά υποτιμώνται από ανταγωνιστές που επωφελούνται από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις,

είπε χαρακτηριστικά.

Η έρευνα ξεκινάει παρά τις ανησυχίες για αντίποινα από την Κίνα, σημάδι της αυξανόμενης ανησυχίας για την ικανότητα των ευρωπαίων κατασκευαστών να ανταγωνιστούν τη βιομηχανία της Κίνας.

Η αντίδραση των αγορών

Αμέσως μετά την ανακοίνωση της φον ντερ Λάιεν, η κορυφαία εταιρεία του κλάδου EV BYD Co διεύρυνε τις απώλειες της έως και 2% στο Χονγκ Κονγκ, η XPeng υποχώρησε επίσης έως και 2,8% και η Li Auto Inc. είναι επίσης πτωτική, διαπραγματευόμενη ενδοσυνεδριακά χαμηλά έως και 0,5%.

Ο δείκτης Stoxx 600 Automobiles & Parts Index κέρδισε έως και 2,2%, το μεγαλύτερο ενδοσυνεδριακό κέρδος από τις 27 Ιουλίου, και είναι ο υποτομέας με τις καλύτερες επιδόσεις στον ευρύτερο ευρωπαϊκό δείκτη μετοχών. Η Renault SA σημείωσε άνοδο 4,9% και η Volkswagen AG σημείωσε άνοδο 2,6%.

Ενίσχυση των πωλήσεων

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της BYD και της Nio, προετοιμάζονται να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στην Ευρώπη με μια σειρά ηλεκτρικών μοντέλων σε ανταγωνιστικές τιμές που, αν επιτύχουν, θα πλήξουν κατασκευαστές όπως η Stellantis και η Volkswagen. Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων εντείνουν τις προσπάθειές τους να επεκτείνουν τις υπερπόντιες αγορές, καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται στο εσωτερικό και η εγχώρια ανάπτυξη εξασθενεί. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας αυξήθηκαν κατά 31% τον Αύγουστο μετά από άλμα 63% τον Ιούλιο, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατηγών Αυτοκινήτων της Κίνας.

Η BYD, η οποία φέτος εκθρόνισε τη Volkswagen ως η μάρκα αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα, έχει επεκταθεί σε περίπου 15 χώρες στην Ευρώπη. Το Atto 3 ήταν το ηλεκτρικό όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις στη Σουηδία τον Ιούλιο. Η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του σεντάν Seal, το οποίο θα ξεκινά από την τιμή των 45.000 ευρώ στη Γερμανία. Η τιμή “χτυπά” τον ανταγωνισμό, δηλαδή το Model 3 της Tesla και αρκετά από τα αυτοκίνητα της Volkswagen.

Χάρη στην κυριαρχία της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού και τις πρώτες ύλες σε συνδυασμό με τις τεράστιες κρατικές επιχορηγήσεις, τα κινέζικα αυτοκίνητα υπερτερούν των ανταγωνιστών τους, όπως η Tesla, καθώς έχουν 20% λιγότερα κόστη.

Από τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν φέτος στην Ευρώπη, το 8% κατασκευάστηκε από κινεζικές μάρκες, από 6% πέρυσι και 4% το 2021.

Η ευρωπαϊκή πράσινη μετάβαση και ο διεθνής ανταγωνισμός

Η ΕΕ έχει αποφασίσει την απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, στο πλαίσιο του φιλόδοξου σχεδίου για τη μείωση των εκπομπών.

Προχώρησε φέτος στην προσωρινή αναθεώρηση των κανόνων της για τις κρατικές ενισχύσεις ώστε να αντιμετωπίσει τις μαζικές επιδοτήσεις που παρέχουν οι ΗΠΑ και η Κίνα, ιδίως στις πράσινες τεχνολογίες. Η Ευρώπη ανησυχεί ιδιαίτερα για τις οικονομικές πρακτικές της Κίνας, καλώντας το Πεκίνο να ανοίξει την αγορά του για να εξισορροπήσει τις διμερείς εμπορικές σχέσεις.

Η έρευνα για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελεί νίκη για τη γαλλική κυβέρνηση, η οποία έχει σηκώσει τους τόνους εδώ και καιρό για την εισροή κινεζικών οχημάτων που υποβαθμίζουν τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά.

Το υπουργείο Οικονομικών εργάζεται ήδη για την προσαρμογή των δικών του κρατικών επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία, με στόχο τον περιορισμό των επιδοτήσεων σε οχήματα εξοπλισμένα με μπαταρίες που έχουν χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα. Ο υπουργός Οικονομικών, Μπρούνο Λε Μερ δήλωσε ότι το μέτρο θα ευνοήσει την ευρωπαϊκή παραγωγή και θα σταματήσει το γαλλικό δημόσιο χρήμα να χρηματοδοτεί εργοστάσια στην Ασία. Επιπλέον έχει μεταβεί στο Βερολίνο την Τετάρτη για να πιέσει τη Γερμανία για αυστηρότερα μέτρα προστασίας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

Χρειαζόμαστε τώρα μια ευρωπαϊκή βιομηχανική στρατηγική που να είναι πολύ πιο προληπτική, πολύ πιο καινοτόμα, πολύ πιο προστατευτική των βιομηχανικών μας συμφερόντων σε σχέση με την Κίνα και τις ΗΠΑ. Δεν υπάρχει ούτε μια μέρα για χάσιμο,

τόνισε σε συνέντευξη του.

Η Φον ντερ Λάιεν θα πρέπει επίσης να αποφασίσει σύντομα αν θα εμείνει στα σχέδια για την εισαγωγή δασμών από το επόμενο έτος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μεταφέρονται μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου, κάτι που σύμφωνα με ορισμένους αξιωματούχους και τη βιομηχανία θα βλάψει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό από την Κίνα. Το θέμα εξακολουθεί να συζητείται εσωτερικά και δεν έχει ληφθεί ακόμη η τελική απόφαση για το αν θα καθυστερήσει η κίνηση.

[Photo credit: depositphotos.com]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ανανέωση για το Genesis Electrified G80

Την ανανεωμένη έκδοση του Electrified G80 παρουσίασε η Genesis, με το αυτοκίνητο να αποκτά νέα γρίλια, νέα φωτιστικά σώματα, νέους προφυλακτήρες, νέες ζάντες 20"...

Με έως 560 χλμ αυτονομία το Skoda Elroq

Η Skoda αποκάλυψε τα τεχνικά χαρακτηρισιτκά του Elroq, του μικρού της ηλεκτρικού SUV που θα υιοθετήσει τη νέα γλώσσα σχεδιασμού Modern Solid της μάρκας....