Η Nio χάνει 33.000 ευρώ από κάθε αυτοκίνητο που πουλά, αλλά έχει την στήριξη της κινεζικής κυβέρνησης

Σχετικά άρθρα

Οι κινεζικές μάρκες κατακλύζουν την ευρωπαϊκή αγορά με τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα, προς εκνευρισμό των ευρωπαϊκών χωρών παραγωγής αυτοκινήτων όπως η Γερμανία, η Ιταλία και η Γαλλία. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ανησυχεί για όλους εκείνους τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων που θα μπορούσαν να κατακλύσουν με τα αυτοκίνητα τους την ήπειρό μας μέσω της υποστήριξης της κινεζικής κυβέρνησης.

Οι κινεζικές εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 851% μέσα σε τρία χρόνια. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οδηγούνται στην Ευρώπη. Οι Κινέζοι μπορούν όχι μόνο να κατασκευάζουν φθηνότερα τα αυτοκίνητα λόγω, μεταξύ άλλων, των χαμηλότερων μισθών και των διαθέσιμων πρώτων υλών στη χώρα τους, αλλά και λόγω της τεράστιας υποστήριξης από την κινεζική κυβέρνηση.

Για παράδειγμα, το δεύτερο τρίμηνο του 2023 (Απρίλιος – Ιούνιος 2023) η κινεζική Nio παρουσίασε ζημιές 808 εκατομμυρίων ευρώ. Δεδομένου ότι η Nio πουλάει 8.000 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο το μήνα, αυτό σημαίνει πως η εταιρία χάνει τουλάχιστον 33.000 ευρώ από κάθε αυτοκίνητο που πουλά.

Ο μόνος τρόπος που μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει μια μάρκα όπως η Nio είναι με τη βοήθεια της κινεζικής κυβέρνησης. Το 2020, η μάρκα ήταν ήδη στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Η κρατική τράπεζα επένδυσε τότε στην Nio 1,5 δισ. ευρώ και η κινεζική κυβέρνηση της έδωσε επιπλέον 950 εκατομμύρια ευρώ, επιτρέποντάς της να αντέξει τέτοιες απώλειες και να συνεχίσει να αναπτύσσεται. Αντίστοιχες “ενέσεις ρευστότητας” έχουν γίνει και σε άλλες εταιρίες.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκινήσει έρευνα για τις κρατικές ενισχύσεις της κυβέρνησης Κίνας προς τις τοπικές της μάρκες αυτοκινήτων. Αυτό πιθανώς να σημαίνει εισαγωγικούς δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, με την Κίνα να είναι πολύ πιθανό να επιβάλει και αυτή με τη σειρά της δασμούς στις ευρωπαϊκές μάρκες που εξάγουν προϊόντα τους στη Κίνα.

#trending

Η Tesla δεν μπορεί να πουλήσει το Cybertruck

Η Tesla βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σημαντικό εμπόδιο σε...

#trending

Η Tesla δεν μπορεί να πουλήσει το Cybertruck

Η Tesla βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σημαντικό εμπόδιο σε...

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Mazda παρουσίασε το EZ-60

Η Mazda παρουσίασε σήμερα το EZ-60, το νέο της ηλεκτρικό SUV που αρχικά θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Κίνας και στην αγορά της Ευρώπης...

Η Tesla κατήργησε την εξωτερική μπαταρία του Cybertruck προτού την κυκλοφορήσει στην αγορά

Την ημέρα που ξεκίνησαν οι παραδόσεις του Cybertruck, τον Δεκέμβριο του 2023, η Tesla είχε ανακοινώσει πως θα προσφέρει μια εξωτερική μπαταρία, την Range...

EuroNCAP: 5άστερα τα Polestar 3, BYD Sealion 7, Cupra Terramar, Hongqi E-HS9, Jaecoo 7, Geely EX5 και Audi A6

Ο EuroNCAP έκανε γνωστά τα αποτελέσματα των δοκιμών ασφάλειας που διενήργησε στα Audi A6, BYD Sealion 7, Cupra Terramar, Hongqi E-HS9, Jaecoo 7, Geely...

O λόγος που η Stellantis σταμάτησε την παραγωγή του Leapmotor T03 στην Πολωνία

Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της Stellantis ότι σταματά την παραγωγή του Leapmotor 03 στην Πολωνία, μετά από μόλις 9 μήνες, γαλλικά μέσα αποκαλύπτουν...