Με έως 14 σχέσεις τα “χειροκίνητα” κιβώτια στα ηλεκτρικά της Toyota

Σχετικά άρθρα

Τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Toyota θα εξοπλίζονται με κιβώτιο που θα προσομοιώνει την λειτουργία ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων και παρότι αρχικά γνωρίζαμε πως αυτό θα έχει 6 σχέσεις, σύμφωνα με πατέντα που κατέθεσε η ιαπωνική εταιρία, το συγκεκριμένο κιβώτιο θα μπορεί να έχει έως και 14 σχέσεις.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου που θα εξοπλίζεται με ένα τέτοιο κιβώτιο θα κάνει χρήση ενός “ψευδοσυμπλέκτη” και ενός ψευδοεπιλογέα ταχυτήτων, έτσι ώστε το κιβώτιο να ρυθμίζει την ροπή του ηλεκτροκινητήρα και να δημιουργεί την αίσθηση ενός κανονικού χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.

Το κιβώτιο υποστηρίζει τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας: χειροκίνητες αλλαγές με χρήση του ψευδοσυμπλέκτη, χειροκίνητες αλλαγές χωρίς χρήση του ψευδοσυμπλέκτη και πλήρως αυτόματη λειτουργία.

Ο οδηγός θα έχει την επιλογή να επιλέξει ο ίδιος πόσες σχέσεις επιθυμεί να έχει στη διάθεσή του.

Ο αριθμός των εικονικών σχέσεων θα μπορεί να είναι έξι, λιγότερες ή περισσότερες, αναλόγως με την προτίμηση και την επιθυμία του οδηγού,

αναφέρεται στη πατέντα που κατέθεσε η Toyota.

Η ταχύτητα επιλέγεται ακριβώς όπως σε ένα κανονικό χειροκίνητο κιβώτιο, ωστόσο ο ψευδοεπιλογέας ταχυτήτων μπορεί να επιστρέψει στη νεκρή θέση μετά τη χρήση του. Στη συνέχεια, καθώς ο οδηγός αλλάζει σχέσεις, το εικονικό μοτίβο μετατοπίζεται στο επόμενο σύνολο σχέσεων. Έτσι, εάν υπάρχει ένα μοτίβο έξι σχέσεων και επιλεγεί η έκτη, μια οθόνη θα αλλάξει τις διαθέσιμες σχέσεις, καλώντας τον οδηγό να ανέβει στην έβδομη και όλες τις ταχύτητες μετά από αυτή, ή να κατέβει στην πέμπτη στο υπάρχον σύνολο σχέσεων.

Το κιβώτιο δεν θα προσομοιώνει μόνο τον ήχο που παράγει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όσο αυξάνονται οι στροφές του, αλλά θα σβήνει το αυτοκίνητο εάν ο οδηγός δεν χειρίζεται σωστά τον συμπλέκτη κατά την εκκίνηση.

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota που θα εξοπλίζεται με το συγκεκριμένο πρωτότυπο θα είναι κατά πάσα πιθανότητα η έκδοση παραγωγής του FT-Se concept, που θα φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν ανά άξονα, καθιστώντας το τετρακίνητο. Το αυτοκίνητο θα κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα.

Το αμάξωμα θα είναι κατασκευασμένο από CFRP, αλουμίνιο και χάλυβα, έτσι ώστε να είναι ταυτόχρονα και ελαφρύ και άκαμπτο, με το αυτοκίνητο να φέρει έξυπνη ενεργή αεροδυναμική.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Οι τιμές της Alfa Romeo Junior

Ανακοινώθηκαν οι τιμές πώλησης της Alfa Romeo Junior στην Ελλάδα, με το νέο ιταλικό B-SUV να ξεκινά από τις 29.900 ευρώ. Το μοντέλο προσφέρεται...