Θέλει η Ευρωπαϊκή Ένωση να απαγορεύσει την επισκευή παλαιών αυτοκινήτων για να αναγκάσει την αγορά ηλεκτρικών;

Σχετικά άρθρα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κάνει σαφείς τις προθέσεις της όσον αφορά τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Από το 2035 και έπειτα, θα απαγορευτούν οι πωλήσεις αυτών των αυτοκινήτων και το ερώτημα που γεννάται είναι το τι θα γίνει με τα υπάρχοντα αυτοκίνητα που θα φέρουν κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

Υπάρχουν αναφορές που θέλουν την Ευρωπαϊκή Ένωση να εξετάζει το ενδεχόμενο να απαγορεύσει την επισκευή τους, καθιστώντας αναγκαία την αγορά πιο φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων. Η πρόθεση είναι σε αυτοκίνητα ηλικίας 15 ετών και που παρουσιάζουν σοβαρά ελαττώματα, εάν αποδειχθεί ότι οι επισκευές που απαιτούνται είναι ακριβότερες από την αξία του αυτοκινήτου, θα απαγορεύεται η επισκευή ή η μεταπώληση τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζει ένα νέο κανονισμό που ασχολείται με τη διαχείριση των αυτοκινήτων στο τέλος της ζωής τους. Ο νέος κανονισμός στοχεύει να ορίσει την έννοια του υπολειμματικού οχήματος.

Ως υπολειμματικά οχήματα θα ορίζονται εκείνα που υφίστανται βλάβες που σχετίζονται με εξαρτήματα όπως ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων, τα φρένα, το σύστημα διεύθυνσης και το πλαίσιο και τα οποία είναι περίπου ηλικίας 15 ετών και μεγαλύτερα. Πολλοί έχουν πει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να απαγορεύσει την επισκευή τέτοιων οχημάτων.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διέψευσε αυτήν την αναφορά με ανάρτηση της στο X [πρώην Twitter]. Η ανάρτηση εξηγεί ότι ένας στόχος του νέου κανονισμού είναι να διευκολύνει την επισκευή παλαιών οχημάτων με πιο βιώσιμο και υπεύθυνο τρόπο.

Ωστόσο, εξηγεί επίσης πως θα υπάρχουν ορισμένοι τύποι κινητήρων που δεν θα μπορούν να επισκευαστούν. Από την άλλη πλευρά, σε περιπτώσεις που ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου που έχει χαρακτηριστεί ως υπολειμματικό θα θελήσει να το πουλήσει, θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι έχει τελειώσει η ωφέλιμη ζωή του. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να αποσυρθεί από την αγορά.

Το κείμενο της Επιτροπής, που πρέπει να εγκριθεί, εξηγεί τις περιπτώσεις εκείνες που ένα αυτοκίνητο θα θεωρείται πως έφτασε στο τέλος του κύκλου ζωής του.

Σύμφωνα με αυτό, ένα αυτοκίνητο θα θεωρείται πως θα πρέπει να οδηγείται σε αναγκαστική απόσυρση, όταν οποιοδήποτε από τα εξαρτήματά του δεν μπορούν να επισκευαστούν ή αντικατασταθούν. Επίσης, θα πρέπει να οδηγείται σε αναγκαστική απόσυρση εάν τα δομικά του στοιχεία έχουν “μη αντιστρέψιμα τεχνικά ελαττώματα”.

Τα μέτρα αυτά, όπως περιγράφονται στα παραρτήματα του κειμένου, αποσκοπούν στην αποτροπή καταχρήσεων στην αγορά μεταχειρισμένων, περιορίζοντας τις προσπάθειες πώλησης αυτοκινήτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Όπως αναφέρεται, πολλές από αυτές τις πωλήσεις συμβάλλουν στην αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων και των επιπέδων ρύπανσης, συνεχίζοντας να διατηρούν σε κυκλοφορία υπερβολικά παλιά και κακώς επισκευασμένα και συντηρημένα οχήματα.

[Photo credit: depositphotos.com]

ΠηγήEl Pais

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Με 280 άλογα η Alfa Romeo Junior Veloce

H Alfa Romeo ολοκλήρωσε τις δοκιμές εξέλιξης της Junior και αποκάλυψε πως η έκδοση Veloce δεν θα παράγει 240 άλογα όπως είχε αρχικά ανακοινώσει,...