Η Polestar και η StoreDot εφάρμοσαν με επιτυχία για πρώτη φορά την τεχνολογία Extreme Fast Charging (XFC) της δεύτερης, φορτίζοντας ένα πρωτότυπο Polestar 5 από 10-80% σε μόλις 10 λεπτά.
Συνδεδεμένο με έναν σταθερό ρυθμό φόρτισης, το πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο επαλήθευσης ξεκίνησε να φορτίζει στα 310 kW και έφτασε σε μέγιστη τιμή άνω των 370 kW, στο τέλος της φόρτισης.
Αυτή ήταν η πρώτη στον κόσμο επίδειξη ακραίας γρήγορης φόρτισης 10 λεπτών 10-80% με μπαταρία που πυριτίου σε λειτουργικό όχημα, αντί μεμονωμένων στοιχείων μπαταρίας σε εργαστηριακό περιβάλλον. Η ειδικά κατασκευασμένη μπαταρία με χωρητικότητα 77 kWh -η οποία έχει τη δυνατότητα να αυξηθεί σε τουλάχιστον 100 kWh- θα μπορούσε να προσθέσει αυτονομία 320 χλμ. σε ένα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε 10 λεπτά.
Η XFC δοκιμή από τους μηχανικούς μπαταριών των Polestar και StoreDot σχεδιάστηκε για να αποδείξει την ιδέα της τεχνολογίας μπαταριών XFC, που θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε μελλοντικά οχήματα της Polestar.
Η τεχνολογία XFC της StoreDot χρησιμοποιεί κυψέλες με κυρίαρχο στοιχείο το πυρίτιο και με ενεργειακή πυκνότητα εφάμιλλη με τις NMC μπαταρίες τελευταίας τεχνολογίας, ενώ δεν απαιτεί εξειδικευμένα συστήματα ψύξης.
Οι πειραματικές XFC μπαταρίες έχουν μια δομική λειτουργία που βελτιώνει τις μηχανικές ιδιότητες και την ικανότητα ψύξης τους, διατηρώντας ή μειώνοντας τα επίπεδα βάρους, με υψηλή ανακυκλωσιμότητα και δυνατότητα συντήρησης.
Είναι σημαντικό ότι η δοκιμή αποδεικνύει ότι η τεχνολογία XFC λειτουργεί με τη σημερινή υποδομή των DC φορτιστών, οι οποίοι είναι 350 kW και άνω.