Η Ε.Ε. θα πρέπει να επιβάλει δασμούς 50% στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σχετικά άρθρα

Η υπόθεση της επιβολής δασμών ως τροχοπέδη στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι απλή για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με τα πορίσματα μελέτης, την οποία εκπόνησε το Rhodium Group, για να είναι αποτελεσματική η εν λόγω διαδικασία πρέπει να εφαρμοστούν δασμοί που να φτάσουν στο 50%.

Η έρευνα της Ε.Ε περί των κρατικών επιδοτήσεων της Κίνας στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων εβδομάδων, αλλά οι ερευνητές του Rhodium Group υποστηρίζουν πως ακόμη και εάν αποφασίσει η Ε.Ε να επιβάλει δασμούς από 15 έως 30% στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν θα να αποτρέψει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίσουν να πωλούν τα αυτοκίνητά τους στην Ευρώπη.

Αναμένουμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιβάλει δασμούς 15%-30%. Εντούτοις, ακόμη κι αν οι δασμοί διαμορφωθούν στα υψηλότερα επίπεδα αυτού του εύρους, ορισμένοι κατασκευαστές στην Κίνα θα εξακολουθούν να δημιουργούν άνετα περιθώρια κέρδους στα εξαγόμενα στην Ευρώπη αυτοκίνητά τους, διότι έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα κόστους παραγωγής.

Δασμοί της τάξης του 40% με 50%, αλλά κι ακόμη μεγαλύτεροι θα ήταν πιθανώς απαραίτητοι ειδικά για καθετοποιημένες εταιρείες τύπου BYD, ώστε να καταστήσουν την ευρωπαϊκή αγορά μη ελκυστική για τους Κινέζους εξαγωγείς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

αναφέρει η μελέτη.

Το Seal U της BYD, για παράδειγμα, πωλείται 20.500 ευρώ στην Κίνα και 45.990 ευρώ στην Ε.Ε. Το εκτιμώμενο κέρδος είναι 1.300 και 18.300 ευρώ αντίστοιχα, δίνοντας ένα ισχυρό κίνητρο για εξαγωγές, επισημαίνει το Rhodium Group. Στις εν λόγω εισαγωγές στην Ε.Ε. ήδη επιβάλλονται δασμοί εισαγωγής 10%, κάτι που ισοδυναμεί με σχεδόν 2.100 ευρώ ανά μονάδα.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, ακόμη κι ένας δασμός 30% θα εξακολουθούσε να αφήνει στην εταιρεία επιπλέον κέρδος 15% (4.700 ευρώ) από την Ε.Ε. σε σχέση με την Κίνα,

ανέφερε το Rhodium Group.

Η BYD θα μπορούσε ακόμη και να μειώσει τις τιμές της για να πετύχει τον στόχο της να καταλάβει το 5% της αγοράς της Ε.Ε. έως το 2025 και το 10% έως το 2030.

Η μελέτη υπολόγισε ότι ο μέσος δασμός σε όλους τους τομείς, όπου η Ε.Ε. έχει εντοπίσει επιδοτήσεις, είναι 19%, εάν οι επηρεαζόμενες εταιρείες συνεργαστούν, όπως έκαναν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD, SAIC και Geely.

Οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν ότι διερευνούν την κινέζικη κρατική βοήθεια τον περασμένο Οκτώβριο, μετά την αύξηση των εισαγωγών κινεζικών αυτοκινήτων, η οποία αύξηση απείλησε τους εγχώριους παραγωγούς κατά τη μετάβασή τους από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά. Εν τω μεταξύ, οι εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένων και μη Κινέζων κατασκευαστών με εργοστάσια εκεί, αυξήθηκαν από 1,6 δισ. δολάρια το 2020 σε 11,5 δισ. δολάρια το 2023.

Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών εμπορικών σημάτων υπερτετραπλασιάστηκε εκείνη την περίοδο στο 8% και φέτος αναμένεται να φθάσει στο 11% και στο 20% της ευρωπαϊκής αγορά το 2027.

Τέλος, αναφέρεται ότι οι γερμανικές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα και πωλούν στην Ε.Ε., είναι επίσης εκτεθειμένες σε υψηλότερους δασμούς, καθώς το Rhodium Group υπογραμμίζει ότι δασμοί 15%, λόγου χάριν, θα εξάλειφαν τα κέρδη για τις εξαγωγές της Tesla από την Κίνα στην Ε.Ε.

[Photo credit: depositphotos.com]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Με 280 άλογα η Alfa Romeo Junior Veloce

H Alfa Romeo ολοκλήρωσε τις δοκιμές εξέλιξης της Junior και αποκάλυψε πως η έκδοση Veloce δεν θα παράγει 240 άλογα όπως είχε αρχικά ανακοινώσει,...

Ο Πούτιν έκανε δώρο ένα Aurus Senat στον Κιμ Γιονγκ Ουν

Mία ρωσικής κατασκευής λιμουζίνα Aurus Senat, ένα σερβίτσιο τσαγιού και ένα ξιφίδιο ναυάρχου ήταν τα δώρα του Βλαντιμίρ Πούτιν τον Βορειοκορεάτη ηγέτη Κιμ Γιονγκ...