Η Magna International, η εταιρία που κατασκευάζει το Ocean για λογαριασμό της Fisker, κατά την ανακοίνωση της για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου, δήλωσε πως η παραγωγή του Fisker Ocean εξακολουθεί να είναι αδρανής και υποθέτει πως “δεν θα πραγματοποιηθεί περαιτέρω παραγωγή”.
Αυτή δεν είναι η επίσημη αναγγελία “θανάτου” της Fisker, αλλά η δήλωση είναι αρκετά δυσοίωνη για την εταιρία του Henrik Fisker, λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα κατάσταση της Fisker.
Η Magna International κατασκευάζει το Fisker Ocean μέσω της θυγατρικής της Magna Steyr, στις εγκαταστάσεις παραγωγής της στην Αυστρία. Η παραγωγή του Ocean έμεινε αδρανής στις αρχές Μαρτίου για κάτι που υποτίθεται ότι θα ήταν μια παύση έξι εβδομάδων. Αλλά αυτό το χρονοδιάγραμμα ήρθε και παρήλθε.
Ο CEO της Magna International, Swamy Kotagiri, δήλωσε σχετικά:
Είναι σημαντικό να παρέχω μια ενημέρωση για την τρέχουσα κατάστασή μας για το πρόγραμμα Fisker Ocean. Η παραγωγή του οχήματος είναι επί του παρόντος αδρανής. Η τρέχουσα προοπτική μας που δημοσιεύτηκε σήμερα δεν προϋποθέτει περαιτέρω παραγωγή. Η υπόθεση μειώνει τις πωλήσεις μας το 2024 κατά περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια και επηρεάζει το προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT κατά περίπου 25 μονάδες βάσης.
Ο οικονομικός διευθυντής της Magna International, Pat McCann, ανέφερε επίσης ότι η εταιρεία καταλαβαίνει “πως δεν θα παράγει πλέον το Fisker Ocean”.
Στις σχετικές ειδήσεις η Fisker μηνύθηκε από την γερμανική εταιρία Bertrandt AG που ισχυρίζεται πως η θυγατρική της προσλήφθηκε το 2022 για να εργαστεί στα επερχόμενο Pear και Alaska, με την αξία του συμβολαίου να ήταν πάνω από 35 εκατομμύρια δολάρια, αλλά τον Αύγουστο του 2023, η εταιρεία έπαψε να λαμβάνει πληρωμές από την Fisker.
Σύμφωνα με την Bertrandt η Fisker δεν έχει πληρώσει περισσότερα από 7 εκατ. δολάρια, ενώ συμπληρώνει πως η απόφαση της Fisker να σταματήσει την ανάπτυξη των Pear και Alaska συνιστά παραβίαση της σύμβασης. Αυτή η παραβίαση φέρεται να έχει εκθέσει την Bertrandt σε 5,8 εκατομμύρια δολάρια σε “απώλεια κερδών, κόστος καθυστέρησης και παρεπόμενες ζημιές”.
Συνολικά, η Bertrandt ζητά 12.919.443 δολάρια από τη Fisker. Η γερμανική εταιρεία δηλώνει επίσης ότι στις 22 Απριλίου ζήτησε την ασφαλή επιστροφή όλης της πνευματικής της ιδιοκτησίας και απαίτησε από την αυτοκινητοβιομηχανία να πιστοποιήσει γραπτώς ότι η Fisker δεν είχε διατηρήσει έντυπα ή ηλεκτρονικά αντίγραφα της πνευματικής ιδιοκτησίας της. Ωστόσο, η Bertrandt ισχυρίζεται πως η Fisker απέτυχε να συμμορφωθεί με αυτό το αίτημα.
Ο Matthew DeBord, αντιπρόεδρος επικοινωνίας της Fisker, χαρακτήρισε ως αβάσιμη την μήνυση της Bertrandt.
Είναι μια νομικά αβάσιμη και απογοητευτική προσπάθεια από έναν πολύτιμο εταίρο να αποσπάσει από τη Fisker πληρωμές και πνευματική ιδιοκτησία στην οποία η Bertrandt δεν έχει δικαίωμα βάσει των σχετικών συμφωνιών ή με άλλο τρόπο,
δήλωσε χαρακτηριστικά ο DeBord.