Τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο πιθανό να χτυπήσουν έναν πεζό

Σχετικά άρθρα

Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διπλάσιες πιθανότητες να χτυπήσουν πεζούς σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων στη Βρετανία. Μάλιστα οι πιθανότητες τριπλασιάζονται όταν τα αυτοκίνητα κινούνται σε αστικές περιοχές.

Οι ερευνητές υποπτεύονται ότι αρκετοί παράγοντες ευθύνονται για αυτό. Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων τείνουν να είναι νεότεροι και λιγότερο έμπειροι και τα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο αθόρυβα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που τα καθιστά δυσκολότερα στην ακοή, ειδικά σε πόλεις με θόρυβο.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν κίνδυνο για τους πεζούς γιατί είναι λιγότερο πιθανό να ακουστούν από τα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ. Εάν επιλέξετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θυμηθείτε ότι είναι ένα νέο είδος οχήματος. Είναι πολύ πιο αθόρυβα από τα παλιομοδίτικα αυτοκίνητα και οι πεζοί έχουν μάθει να περιηγούνται στους δρόμους ακούγοντας την κίνηση. Οι οδηγοί αυτών των οχημάτων πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί,

εξηγεί ο Phil Edwards, κύριος συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής επιδημιολογίας και στατιστικής στο London School of Hygiene and Tropical Medicine.

Τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου μεταξύ παιδιών και νεαρών ενηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τους πεζούς να αποτελούν το ένα 25% όλων των θανάτων στους δρόμους. Το 2017, μια έκθεση του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα ενέχουν 20% υψηλότερο κίνδυνο για τους πεζούς από τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ και 50% υψηλότερο κίνδυνο κατά τη διάρκεια κίνησης σε χαμηλή ταχύτητα, όπως στρίψιμο, όπισθεν, έναρξη πορείας ή φρενάρισμα.

Ο Edwards και οι συνεργάτες του μελέτησαν δεδομένα ταξιδιών και τροχαίων ατυχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2013 έως το 2017. Η ανάλυσή τους περιελάμβανε δεδομένα από οδικά ταξίδια συνολικής απόστασης 51 δισ. χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνητα οχήματα και 5 τρισ. χιλιομέτρων με αντίστοιχα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα. Επίσης υπήρχαν 916.713 θύματα, εκ των οποίων οι 120.197 ήταν πεζοί. Οι 96.285 από αυτούς χτυπήθηκαν από ΙΧ ή ταξί. Τα τρία τέταρτα εξ αυτών (οι 71.666) είχαν χτυπηθεί από ΙΧ ή από ταξί που λειτουργούσαν με βενζίνη ή ντίζελ. Περίπου ο ένας στους 50 (οι 1.652 νεκροί) είχαν χτυπηθεί από ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο. Ωστόσο ο τύπος του οχήματος που κόστισε τη ζωή των πεζών δεν ταυτοποιήθηκε στο 24% των περιπτώσεων (22.829 νεκροί).

Τα περισσότερα οχήματα στον δρόμο χρησιμοποιούν βενζίνη ή ντίζελ – και αυτά ενεπλάκησαν στα τρία τέταρτα των συγκρούσεων με πεζούς. Αλλά για την ίδια απόσταση, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αποδείχθηκαν πιο επικίνδυνα. Το μέσο ετήσιο ποσοστό ατυχημάτων πεζών ανά 160 εκατ. διανυθέντα χλμ. ήταν 5,16 για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, και 2,4 για τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, σύμφωνα με την έρευνα.

Το μέσο ετήσιο ποσοστό ατυχημάτων με πεζούς ανά 100 εκατομμύρια μίλια που διανύθηκαν ήταν 5,16 για ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με 2,4 για αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Epidemiology and Community Health. Σε αγροτικές περιοχές, αντιθέτως, τα αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρίες δεν αποδείχτηκαν πιο επικίνδυνα από αυτά με βενζίνη ή ντίζελ.

Από τον Ιούλιο του 2019, όλα τα νέα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη απαιτείται να διαθέτουν σύστημα ειδοποίησης που εκπέμπει ήχο όταν το αυτοκίνητο κινείται αργά, αλλά υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο χωρίς αυτές τις συσκευές. Αυτά τα συστήματα πρέπει να εγκατασταθούν και στα ηλεκτρικά οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας..

Οι πεζοί βασίζονται κυρίως στον ήχο για την παρουσία, την ταχύτητα και τη θέση των αυτοκινήτων με τα οποία δεν έχουν άμεση οπτική επαφή. Αν αυτό το χαρακτηριστικό λείπει, δημιουργούνται κίνδυνοι σε αστικές και ημιαστικές περιοχές. Το πρόβλημα επιδεινώνεται σε άτομα με μειωμένη οπτική οξύτητα ή παιδιά που δυσκολεύονται να κρίνουν την ταχύτητα και την απόσταση των οχημάτων.

Αλλά η δυσκολία στην ακρόαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Τα ηλεκτρικά οχήματα τείνουν να έχουν γρήγορη επιτάχυνση και είναι συνήθως πολύ βαρύτερα, με μερικά να έχουν το διπλάσιο βάρος των αντίστοιχων βενζινοκίνητων, με αποτέλεσμα οι αποστάσεις που απαιτούνται για την ακινητοποίησή τους να είναι μεγαλύτερες.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Μόνο με μίσθωση το υδρογονοκίνητο plug-in υβριδικό Honda CR-V e:FCEV

Τον περασμένο Φεβρουάριο η Honda παρουσίασε το CR-V e:FCEV, το οποίο είναι μια υδρογονοκίνητη plug-in υβριδική έκδοση του δημοφιλούς SUV μοντέλου της ιαπωνικής εταιρίας...

Το Maserati Tridente είναι ένα πολυτελές ηλεκτρικό powerboat

Η Maserati συνεργάστηκε με τη Vita Power για να δημιουργήσει το Tridente, ένα πολυτελές αμιγώς ηλεκτρικό σκάφος (dayboat), επεκτείνοντας τη στρατηγική της ηλεκτρικής στο...