Η κινεζική SAIC έχει εκφράσει τη φιλοδοξία της να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης το 2026 και να γίνει η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα εμπορευματοποιήσει αυτού του τύπου μπαταρίες.
Η SAIC δεν είναι η μοναδική εταιρία που εργάζεται πάνω στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, μιας και σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου και εταιρίες παραγωγής μπαταριών ασχολούνται με αυτές, με την CATL, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα του κόσμου να πιστεύει πως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) είναι πολλά χρόνια μακριά από το να κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Σύμφωνα με τον Robin Zeng, ιδρυτής και CEO της CATL, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης πρέπει να ξεπεράσουν κάποια προβλήματα, όπως το γεγονός πως για να αξιοποιήσουν στο έπακρο πρέπει να χρησιμοποιούν καθαρό μέταλλο λιθίου για το ηλεκτρόδιο της ανόδου. Αυτά τα ιόντα πρέπει στη συνέχεια να διαχέονται υπό υψηλή πίεση, γεγονός που παρουσιάζει πρόβλημα ασφάλειας.
Ο Zeng ανέφερε επίσης πως όταν μια μπαταρία στερεάς κατάστασης φορτίζεται και αποφορτίζεται, το λίθιο διαστέλλεται, μειώνοντας τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, κάτι που κάνει την μπαταρία να έχει διάρκεια ζωής “ίσως 10 κύκλους φόρτισης – αποφόρτισης, οπότε πως μπορείς να το κάνεις εμπορικά βιώσιμο;”
Το αφεντικό της CATL είπε ακόμη πως εάν μια μπαταρία στερεάς κατάστασης σπάσει κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος, το λίθιο θα μπορούσε να αναμιχθεί με την υγρασία στον αέρα και να απελευθερώσει τοξικό υδροξείδιο του λιθίου.