Η αγωνιστικού τύπου ανάρτηση της νέας Mustang GTD σε βιτρίνα

0
Preproduction vehicle shown. Actual production vehicle may vary. Projected availability late 2024/early 2025. Very limited availability. Inquiry does not guarantee ability to purchase.

Η Ford έχει ανακοινώσει ότι θα παρουσιάσει τη νέα Mustang GTD στο πλαίσιο του 24ωρου αγώνα στο Le Mans, ενώ στη συνέχεια θα την εκθέσει στον αγώνα των 24 ωρών του Spa και στο Goodwood Festival of Speed.

Η Mustang GTD έχει στο επίκεντρο την υψηλή απόδοση, με την Ford να έχει τοποθετήσει ένα “παράθυρο” στην καμπίνα του κορυφαίου κουπέ μοντέλου της που μετατρέπεται σε βιτρίνα για την αγωνιστικού τύπου ανάρτηση του πίσω άξονα.

Με πλάτος που φτάνει σχεδόν τα 60 εκατοστά και ύψος στα 25 εκατοστά, το συγκεκριμένο παράθυρο, το οποίο είναι κατασκευασμένο από πολυκαρβονικό φύλλο με επίστρωση ανθεκτική στις γρατσουνιές και στις δύο πλευρές του, εκθέτει σε κοινή θέα την ημι-ενεργή πίσω ανάρτηση της Mustang GTD.

Αυτή αποτελείται από αμορτισέρ και ελατήρια που τοποθετούνται χαμηλά και ανάμεσα στους πίσω τροχούς και όχι εν σειρά και πάνω από αυτούς. Τα αμορτισέρ Adaptive Spool Valve είναι της Multimatic και δεν υπόκεινται σε περιορισμούς που συνήθως εμπίπτουν σε αντίστοιχες αγωνιστικές λύσεις.

Σε συνδυασμό με ένα ισχυρό, άκαμπτο και ελαφρύ σωληνωτό υποπλαίσιο αγωνιστικού τύπου, το αγωνιστικό DNA στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνά.

Τα αμορτισέρ ASV προσαρμόζονται συνεχώς με βάση το πρόγραμμα οδήγησης, το οδόστρωμα και τις εντολές του οδηγού, προκειμένου να μεγιστοποιούν σε όλες τις συνθήκες την επιφάνεια επαφής των ελαστικών της Michelin με τον δρόμο, ενώ μπορούν να μεταβούν από την πιο μαλακή στην πιο σκληρή ρύθμισή τους σε μόλις 15 χιλιοστά του δευτερολέπτου (έξι φορές ταχύτερα από το ανοιγοκλείσιμο του ανθρώπινου ματιού).

Κάθε αμορτισέρ έχει δύο ελατήρια που συνεργάζονται όταν το αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο, για να εξασφαλίσουν βέλτιστα επίπεδα άνεσης. Ενεργοποιώντας το πρόγραμμα Track, το ένα από τα δύο ελατήρια συμπιέζεται υδραυλικά, σχεδόν διπλασιάζοντας τη συνολική σκληρότητα του συστήματος, ενώ παράλληλα το ύψος του αυτοκινήτου χαμηλώνει κατά περίπου 40 χλστ. ώστε να μεγιστοποιηθούν οι δυνατότητές του στην πίστα.

Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η μηχανική πρόσφυση ενώ, όπως ακριβώς συμβαίνει και με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, η πιο σκληρή ρύθμιση των ελατηρίων βελτιώνει ταυτόχρονα και την πρόσφυση που προέρχεται από την αύξηση της αεροδυναμικής απόδοσης.

Καθώς η ενεργή αεροδυναμική της νέας Mustang GTD πιέζει το αυτοκίνητο στις υψηλές ταχύτητες, τα πιο σφιχτά ελατήρια στο πρόγραμμα Track βοηθούν τα ελαστικά να διατηρούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα, τόσο κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, όσο και στις στροφές.

Η εν λόγω έκδοση θα είναι η πιο ικανή για οδήγηση σε πίστα έκδοση παραγωγής της Mustang που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Η Ford θα πραγματοποιήσει εκτεταμένες δοκιμές στην Ευρώπη εν όψει της επίσημης χρονομέτρησης των επιδόσεών της προκειμένου να μπορεί να ολοκληρώσει έναν γύρο στη θρυλική πίστα του Nurburgring Nordschleife σε λιγότερο από επτά λεπτά, αργότερα μέσα στη χρονιά.

Δες ακόμα

Άκου τον “άρρωστο” ήχο του V8 κινητήρα της Ford Mustang GTD στις πρώτες δοκιμές στο Nurburgring