Η BMW θα αντιγράψει την Hyundai

Σχετικά άρθρα

Το Hyundai Ioniq 5 N είναι ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εξοπλίζεται με τις λειτουργίες N e-shift και N Active Sound +, με την πρώτη να ρυθμίζει με τέτοιο τρόπο την καμπύλη ροπής των ηλεκτροκινητήρων που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός οκτατάχυτου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) των αυτοκινήτων N με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το N Active Sound+ συνδυάζεται με το N e-shift για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ενσωματώνει ένα σύστημα 10 ηχείων (οκτώ εσωτερικά, δύο εξωτερικά) που προσφέρει τρεις ξεχωριστές επιλογές ήχου. Η Ignition προσομοιώνει τον ήχο των κινητήρων 2.0T της N και η Evolution παρέχει ένα χαρακτηριστικό ήχο υψηλών επιδόσεων εμπνευσμένο από το RN22e. Η Supersonic είναι μια μοναδική ιδέα εμπνευσμένη από δικινητήρια μαχητικά αεροσκάφη, με μεταβλητή ένταση ήχου κατά τη διάρκεια των στροφών.

Αυτό σημαίνει πως το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός το επιθυμεί, μπορεί να ακούγεται και να δίνει στον οδηγό την αίσθηση πως οδηγεί ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, ενώ με το πάτημα ενός κουμπιού μπορεί όταν θέλει να κινείται αθόρυβα.

Αυτές οι λειτουργίες εντυπωσίασαν τον επικεφαλής του τμήματος M της BMW, Frank van Meel, ο οποίος σε πρόσφατη συνέντευξή του είπε πως αποτελούν έμπνευση γι’αυτούς και πως τα ηλεκτρικά M μοντέλα, με πρώτη την ηλεκτρική M3, θα φέρουν αντίστοιχα συστήματα ψεύτικού ήχου και μίμησης αλλαγών ταχυτήτων, με τους μηχανικούς της BMW να έχουν ήδη ξεκινήσει την ανάπτυξη των εν λόγω λειτουργιών.

Ωστόσο η BMW θα ακολουθήσει μια διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά τις προσομοιωμένες αλλαγές ταχυτήτων, αλλά ο Van Meel δεν αποκάλυψε πολλά γι’αυτό. Παρόλο που το αφεντικό του τμήματος M πιστεύει ότι ο ήχος του κινητήρα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να υπάρχει χωρίς είναι “ψεύτικος”, η BMW θέλει να το αντιμετωπίσει χωρίς τεχνάσματα και στόχος της είναι “μια νέα διάσταση για ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο”.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο van Meel:

Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτονται [στη Hyundai] έτσι σκεφτόμαστε και εμείς. Εάν είσαι στην πίστα δεν έχεις τον χρόνο να κοιτάξεις το ταχύμετρο ή το στροφόμετρο. Εάν αγωνίζεσαι, εάν αφιερώσεις χρόνο για να δεις τον πίνακα οργάνων, δύο αυτοκίνητα θα σε προσπεράσουν. Οπότε αυτό που θέλεις να έχεις είναι ένας τρόπος να ξέρεις σε τι ταχύτητα βρίσκεσαι, έναν τρόπο να “νιώθεις” τις στροφές.

Σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μία ταχύτητα, χωρίς ήχο και χωρίς συναισθήματα, δεν ξέρεις αν πηγαίνεις με 125 χλμ/ώρα, με 150 χλμ/ώρα ή με οποιαδήποτε άλλη ταχύτητα. Χρειάζεσαι λύση για αυτό. Πρέπει να βρεις μια σύνδεση με τον εγκέφαλο του οδηγού, χωρίς να τον αναγκάζεις να κοιτά τον πίνακα οργάνων. Οπότε νομίζω ότι αυτό που έκανε η Hyundai με την εξομοίωση ταχυτήτων και τον ήχο – που στην πραγματικότητα εργαζόμαστε ήδη – είναι ο σωστός τρόπος. Χρειαζόμαστε κάτι τέτοιο στα αυτοκίνητα γρήγορων επιδόσεων.

Εργαζόμαστε σε προσομοιωμένες αλλαγών ταχυτήτων για τα ηλεκτρικά μας μοντέλα εδώ και μερικά χρόνια και έχουμε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις σε αυτό το πρόβλημα.

Ο επικεφαλής ανάπτυξης του τμήματος M της BMW, Dirk Hacker, πρόσθεσε:

Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό να δημιουργήσουμε μια νέα διάσταση ενός αυθεντικού σπορ αυτοκινήτου, με τον οδηγό στο επίκεντρο, και όχι να κάνουμε ένα PlayStation.

Πιστεύω πως πρέπει να προσέχουμε να μην προσθέτουμε πάρα πολλά χαρακτηριστικά, και να έχουμε “μία αποστολή” με τα αυτοκίνητά μας, και όχι να προσπαθήσουμε να βάλουμε πολλά χαρακτηριστικά και να “απλωθούμε” πολύ.

Η ηλεκτρική BMW M3 “θα νικά τα πάντα”

ΠηγήTopgear.com

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Νέα μπαταρία που φορτίζει σε λιγότερο από 5 λεπτά

Πέρυσι, η startup Nyobolt με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο έκανε έναν πολύ τολμηρό ισχυρισμό, πως αναπτύσσει ένα σπορ ηλεκτρικό πρωτότυπο, η μπαταρία του οποίου...

Η Rivian ετοιμάζει πέντε νέα αυτοκίνητα

Η Rivian ετοιμάζει πέντε νέα αυτοκίνητα, με την teaser φωτογραφία να δείχνει πως αυτά θα είναι διαφορετικά από τα R2 και R3 που παρουσίασε...