Παρότι η Formula 1 απέρριψε την ομάδα του Andretti να μπει στη Formula 1, θεωρώντας πως η ομάδα δεν θα ήταν ανταγωνιστική και δεν θα προσέφερε αρκετή αξία στη κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, δημοσιεύματα θέλουν την GM, μητρική εταιρία της Cadillac, να βρίσκεται ένα βήμα πριν ανακοινωθεί ως η 11η ομάδα του θιάσου της Formula 1 από το 2026, με τις αναφορές να θέλουν τις συνομιλίες μεταξύ της Formula 1 και της GM να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.
Η οικογένεια Andretti δεν αποδέχθηκε το “όχι” και η επιθετική της “συμπεριφορά” θεωρείται ότι ενόχλησε τη διοίκηση της F1. Ωστόσο, η πρόσφατη αποχώρηση του Andretti από τη θέση του επικεφαλής της ομάδας του, φαίνεται να έδωσε στην υποψήφια πρόταση του οργανισμού την ευκαιρία να ξεκινήσει με νέα βάση.
Τον Σεπτέμβριο, ο Andretti παρέδωσε τη διοίκηση της Andretti Global στον κύριο μέτοχο Dan Towriss, τον CEO της Group 1001, ο οποίος είχε αρχικά συνεργαστεί με τον Andretti μέσω χορηγίας από τη θυγατρική της ομάδας, Gainbridge.
Ο Towriss εθεάθη την Πέμπτη στο paddock του Grand Prix του Λας Βέγκας εκεί όπου έγιναν συζητήσεις για το πώς θα μπορούσε η GM να εισέλθει στη Formula 1. Η F1 αρχικά άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για την Andretti να προσπαθήσει ξανά για μια θέση στο grid του 2028, όταν η GM θα είναι έτοιμη να παρέχει εργοστασιακούς κινητήρες.
Ωστόσο, πηγές σημειώνουν ότι οι τρέχουσες συνομιλίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε είσοδο μιας ομάδας υποστηριζόμενης από τη GM ήδη από το 2026, πιθανώς υπό το όνομα της Cadillac, που αρχικά συνδέθηκε με την πρόταση της Andretti.
Παρά την απόρριψη από τη F1, η Andretti Global συνέχισε να αναπτύσσει το πρόγραμμα της F1 στις εγκαταστάσεις της στο Silverstone, όπου η ομάδα είχε προσλάβει πολυάριθμο προσωπικό, συμπεριλαμβανομένου του πρώην βετεράνου της F1, Pat Symonds.
Εάν η ομάδα της GM πρόκειται να εισέλθει στο πρωτάθλημα το 2026, πιθανότατα θα χρειαστεί να αναλάβει το υπάρχον έργο στο Silverstone λόγω των στενών χρονικών περιθωρίων, με την Andretti να έχει ήδη δοκιμάσει ένα μοντέλο στη αεροδυναμική σήραγγα της Toyota στην Κολωνία.
Η GM επίσης δεν θα είναι έτοιμη να παρέχει εργοστασιακούς κινητήρες πριν από το 2028, οπότε, εάν γίνει δεκτή, η ομάδα θα πρέπει να καταλήξει σε συμφωνία για πελατειακούς κινητήρες για τις δύο πρώτες σεζόν. Οι πιθανότερες επιλογές της είναι η Ferrari και η Honda, καθώς ο προηγούμενος συνεργάτης της Andretti, η Renault, εγκατέλειψε το έργο για κινητήρες του 2026.
Παράλληλα, υπήρξαν αναφορές για την απόκτηση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας της Renault από τη GM για τους κινητήρες του 2026, αλλά τώρα αναμένεται ότι ο αμερικανικός κατασκευαστής να αναπτύξει και να κατασκευάσει τους δικούς του κινητήρες.
Μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου της Πέμπτης, ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι θα καλωσόριζε την είσοδο της GM στη σειρά, αλλά σημείωσε ότι οι 10 υπάρχουσες ομάδες δεν έχουν λόγο στην απόφαση.
Εάν μια ομάδα μπορεί να προσθέσει αξία στο πρωτάθλημα, ειδικά αν η GM αποφασίσει να εισέλθει ως ιδιοκτήτης ομάδας, τότε αυτό είναι διαφορετική υπόθεση. Και εφόσον αυτό συμβάλλει στη δημιουργικότητα, αυξάνει τη δημοτικότητα του αθλήματος και τα έσοδά του, καμία ομάδα δεν θα αντιταχθεί σε αυτό.
Κανείς από την Andretti ή την Andretti Global, ή οποιοδήποτε όνομα κι αν έχει, δεν μου έχει μιλήσει ποτέ για το δημιουργικό μέρος. Αλλά δεν χρειάζεται, καθώς οι ομάδες δεν αποφασίζουν. Την απόφαση παίρνουν ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων και η FIA, εμείς δεν έχουμε λόγο,
δήλωσε ο Wolff, με την Liberty Media, να αντιμετωπίζει επί του παρόντος έρευνα από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ σχετικά με την απόρριψη της Andretti, με βάση κατηγορίες για αντι-ανταγωνιστική συμπεριφορά.