Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αντιμετωπίζουν αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2025 σχεδιάζουν να αγοράσουν πιστώσεις άνθρακα από εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και Polestar για να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα.
Οι εταιρείες με χαμηλότερες πωλήσεις EV μπορούν να “συνενώσουν” τις εκπομπές τους με κορυφαίους κλάδους, αγοράζοντας πιστώσεις εκπομπών από άλλους κατασκευαστές για να μειώσουν τους συνολικούς μέσους όρους τους. Η κίνηση θα μπορούσε να τους εξοικονομήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε ποινές.
Stellantis , Toyota, Ford, Mazda, Subaru σχεδιάζουν να συγκεντρώσουν τις εκπομπές άνθρακα με την Tesla για να συμμορφωθούν με τους κανόνες της ΕΕ για το 2025, σύμφωνα με κατάθεση της ΕΕ. Μια άλλη δεξαμενή σχηματίζεται γύρω από τη Mercedes με τις Polestar, Volvo Cars και Smart, έδειξε το ίδιο έγγραφο.
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla και η Polestar, των οποίων οι πωλήσεις είναι 100% πλήρως ηλεκτρικές, μπορούν να πουλήσουν τις πλεονάζουσες πιστώσεις άνθρακα σε άλλους κατασκευαστές που συνεργάζονται μαζί τους.
Για την Tesla, οι πωλήσεις πίστωσης άνθρακα αντιπροσώπευαν σχεδόν το 3% των συνολικών εσόδων της 72 δισεκατομμυρίων δολαρίων τους πρώτους εννέα μήνες του περασμένου έτους.
Εκπρόσωπος της Polestar είπε στο Reuters ότι η Polestar, η Volvo Cars και η Smart θα πουλήσουν τις πλεονάζουσες πιστώσεις εκπομπών ρύπων στη Mercedes.
Η σουηδική Volvo Cars, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Geely, αρνήθηκε σε δήλωσή της να παράσχει οικονομικές λεπτομέρειες της συμφωνίας. Ανέφερε ότι αναμένει να έχει “σημαντικό” πλεόνασμα CO2 φέτος και βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου εκπομπών CO2 της ΕΕ για το 2025.
Οι παγκόσμιες εκπομπές μας στην εξάτμιση ανά όχημα έχουν μειωθεί κατά πάνω από 40% από το 2018,
ανέφερε.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του περασμένου έτους, οι πωλήσεις πίστωσης άνθρακα αποτελούσαν περίπου το 0,3% των συνολικών εσόδων της Volvo Cars.
Σύμφωνα με τον CEO της Renault, Luca De Meo, ο οποίος μέχρι τον Δεκέμβριο προήδρευε του ACEA, οι κανόνες του 2025 θα μπορούσαν να κοστίσουν στους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ.
Τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών να συγκεντρώσουν τις εκπομπές άνθρακα έρχονται καθώς ο ACEA ζητά ανακούφιση από τους κανόνες της ΕΕ του 2025. Ορισμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας, ζήτησαν επίσης την αναστολή των προστίμων του 2025.
Οι δύο δεξαμενές είναι ανοιχτές σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ανέφερε το έγγραφο, με τους πιθανούς νεοεισερχόμενους να πρέπει να υποβάλουν αίτηση έως τις 5 Φεβρουαρίου στην πισίνα υπό την ηγεσία της Tesla και έως τις 7 Φεβρουαρίου στην πισίνα υπό την ηγεσία της Mercedes.
Οι συμφωνίες βασίζονται σε στοιχεία πωλήσεων του 2025. Η κατάθεση δεν έδωσε ανάλυση για τον όγκο των πιστώσεων που αγοράστηκαν από τις εμπλεκόμενες εταιρείες.
Η Mercedes ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι εισέρχεται σε μια δεξαμενή για να “καλύψει το κενό που απομένει και να επιτύχει τους ευρωπαϊκούς στόχους εκπομπών CO2 για τον νέο μας στόλο αυτοκινήτων το 2025”.
Οι συνθήκες της αγοράς και οι πελάτες μας θα καθορίσουν τον ρυθμό του μετασχηματισμού του κλάδου μας,
ανέφερε.
Εκπρόσωπος της Stellantis δήλωσε την Τρίτη ότι η συμμετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας στη δεξαμενή θα τη βοηθούσε να επιτύχει τους στόχους της ΕΕ για το 2025 “βελτιστοποιώντας παράλληλα τους πόρους μας”.
Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε να επικεντρωνόμαστε στην ανάπτυξη των καινοτόμων ηλεκτρικών τεχνολογιών και τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών που βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής μας,
είπε ο εκπρόσωπος.
Ο επικεφαλής των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων του Stellantis, Jean-Philippe Imparato, τον περασμένο μήνα δήλωσε ότι στόχος της αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν να μην πληρώσει κανένα πρόστιμο της ΕΕ φέτος. Με βάση τους κανόνες της ΕΕ, είπε o Imparato, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου στην Ευρώπη θα πρέπει να αυξηθούν από το 12% στο 21%, με πιθανά πρόστιμα 300 εκατομμυρίων ευρώ για οποιαδήποτε ποσοστιαία μονάδα χαθεί.
Εκπρόσωπος της Volkswagen επανέλαβε την Τρίτη ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης θεωρεί τους στόχους εκπομπών της ΕΕ για το 2025 ως “ιδιαίτερα προκλητικούς”, αλλά ότι θα εξετάσει άλλα μέτρα για να συμμορφωθεί με αυτούς, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής σε μια ομάδα, μόνο σε μεταγενέστερο στάδιο.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να ενημερώνουν την Επιτροπή της ΕΕ για τις συμφωνίες συγκέντρωσης έως τις 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους. Οι Βρυξέλλες μπορούν να ζητήσουν επιπλέον πληροφορίες, αλλά δεν θα αξιολογήσουν τους εμπορικούς τους όρους.
Οι συμμετέχοντες στην ομάδα δεν πρέπει να ανταλλάσσουν δεδομένα ή να ανταλλάσσουν πληροφορίες άλλες από τις μέσες ειδικές εκπομπές CO2, τον στόχο ειδικών εκπομπών και τον συνολικό αριθμό ταξινομημένων οχημάτων.