Ο Lewis Hamilton αποκλείστηκε από το Κινεζικό Grand Prix αφού το πίσω τμήμα του δαπέδου του μονοθέσιου της Ferrari βρέθηκε να είναι κάτω από το ελάχιστο πάχος που απαιτείται από τους τεχνικούς κανονισμούς, πράγμα που σημαίνει ότι ακυρώθηκε από τα αποτελέσματα.
Εκτός αυτού, αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα του Κινέζικου Grand Prix και έτερος οδηγός της ιταλικής ομάδας, Charles Leclerc, για παράβαση βάρους αυτοκινήτου.
Πιο συγκεκριμένα μετά τον αγώνα, η αναφορά του τεχνικού εκπροσώπου ανέφερε ότι, όταν ελέγχθηκε η φθορά του δαπέδου του μονοθέσιου του Hamilton, το πίσω μέρος βρέθηκε κάτω από το ελάχιστο απαιτούμενο πάχος των 9 χλστ., πράγμα που σημαίνει ότι το θέμα παραπέμφθηκε στους αγωνοδίκες.
Στη συνέχεια, ο Hamilton και ένας εκπρόσωπος της ομάδας κλήθηκαν να παρουσιαστούν στους αγωνοδίκες και, μετά τη διεξαγωγή της ακρόασης, ανακοινώθηκε η ποινή του Βρετανού.
Συνεχίζοντας, ο Charles Leclerc και ο Pierre Gasly αποκλείστηκαν από το κινεζικό Grand Prix αφού τα αντίστοιχα μονοθέσια των Ferrari και Alpine διαπιστώθηκε ότι ήταν κάτω από το ελάχιστο όριο βάρους, στους ελέγχους που έγιναν μετά τον αγώνα.
Ο Leclerc, ο Gasly και εκπρόσωποι της ομάδας από τη Ferrari και την Alpine κλήθηκαν από τους αγωνοδίκες για παραβίαση του άρθρου 4.1 των τεχνικών κανονισμών, που σχετίζεται με το βάρος του αυτοκινήτου.
Σε αναφορά του τεχνικού αντιπροσώπου της FIA, Jo Bauer, αποκαλύφθηκε ότι το μονοθέσιο του Leclerc ζύγιζε ακριβώς 800 κιλά μετά την επιστροφή του στα pits, το ελάχιστο βάρος που απαιτείται σύμφωνα με τους προαναφερθέντες κανονισμούς.
Δεδομένου ότι η μπροστινή του αεροτομή υπέστη ζημιά στην επαφή με τον Lewis Hamilton, το μονοθέσιο του Leclerc ζυγίστηκε εκ νέου με το end plate της αεροτομής και στη συνέχεια μια εφεδρική μπροστινή αεροτομή, αυξάνοντας το συνολικό βάρος στα 800,5 κιλά.
Ωστόσο, όταν το καύσιμο αποστραγγίστηκε από το αυτοκίνητο, με δύο λίτρα να αφήνονται στο ρεζερβουάρ, έπεσε στα 799 κιλά, ήτοι ένα κιλό ακριβώς κάτω από την ελάχιστη απαίτηση.
Ομοίως, το μονοθέσιο του Gasly μετρήθηκε στα 800 κιλά κατά τον αρχικό έλεγχο βάρους, και με την αφαίρεση 1,1 κιλού καυσίμου, σημαίνει ότι το μονοθέσιο ήταν στα 799 κιλά.
Παρακάτω θα δεις τις αναθεωρημένες βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών, μετά τον αποκλεισμό των Hamilton, Leclerc και Gasly από το GP της Κίνας.
Βαθμολογία Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 44 |
2 | Max Verstappen | Red Bull Honda | 36 |
3 | George Russell | Mercedes | 35 |
4 | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | 34 |
5 | Kimi Antonelli | Mercedes | 22 |
6 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 16 |
7 | Esteban Ocon | Haas Ferrari | 10 |
8 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 10 |
9 | Lewis Hamilton | Ferrari | 9 |
10 | Charles Leclerc | Ferrari | 8 |
11 | Nico Hulkenberg | Sauber Ferrari | 6 |
12 | Oliver Bearman | Haas Ferrari | 4 |
13 | Yuki Tsunoda | Racing Bulls Honda | 3 |
14 | Carlos Sainz | Williams Mercedes | 1 |
15 | Isack Hadjar | Racing Bulls Honda | 0 |
16 | Pierre Gasly | Alpine Renault | 0 |
17 | Liam Lawson | Red Bull Honda | 0 |
18 | Jack Doohan | Alpine Renault | 0 |
19 | Gabriel Bortoleto | Sauber Ferrari | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | McLaren Mercedes | 78 |
2 | Mercedes | 57 |
3 | Red Bull Honda | 36 |
4 | Williams Mercedes | 17 |
5 | Ferrari | 17 |
6 | Haas Ferrari | 14 |
7 | Aston Martin Mercedes | 10 |
8 | Sauber Ferrari | 6 |
9 | Racing Bulls Honda | 3 |
10 | Alpine Renault | 0 |